Case
P. Christensen

P. Christensen & Mercedes Vans kom til os med en udfordring. “Vi skal sælge flere elektriske varevogne, de sælger ikke nok”. At kampagnen samtidig skulle ramme mange forskellige målgrupper (SoSu’er, gartnere, flyttemænd, håndværkere og små selvstændige) gjorde, at det var en udfordring vi ikke kunne sidde overhørig.

Sammen med venner af huset (tak Daniel) gik vi i gang me en stor brainstorming og fandt frem til at vi måtte skabe et rum, hvor meget forskellige personer kunne mødes omkring el-varevogne, og resultatet blev “Elhjælpsgruppen” en selvhjælpsgruppe for folk der ikke er fans af e-vans.

Kampagnen bestod bl.a. af en serie reklamefilm, instrueret af Tomas Willum Jensen, der på en humoristisk vis spidder de fordomme der er om e-vans.

KAMPAGNE UDVIKLING | FILM PRODUKTION | WEBSITE | SUPPORTLINJE | OUTDOOR | RADIO | …

STÆRKT SOCIAL MEDIE KONCEPT

Vi bragte hele konceptet til live på sociale medier, hvor vi brugte figurerne til, at interagere med hinanden i posts o.l.
Terapeuten Erik rejste rundt i landet og så på e-vans og han postede flittigt om sine opdagelser, lige som han ikke var bleg for et godt råd om alt eller intet.

Tusindvis af eksponeringer var resultatet som flyttede P. Christensen på SoMe, og som dannede grundlag for en salgssucces for bilhusene..

Film og manuskript i samarbejde med Tomas Villum Jensen

Vi skabte en serie på 5 film med vores hovedpersoner i fokus, der belyser forskellige problemstillinger omkring elektriske varevogne.
Oplev Elektrikeren der er uden for sammenholdet henne på tanken når han nu ikke længere skal tanke… Eller frugtsælgeren der bare gerne vil være 100% grøn, men ingen lægger mærke til hende, for hendes e-Van ligner jo bare en almindelig varebil.

Tomas Villum gav præcis det magiske touch til filmene som de havde brug for, og der var ikke et øje tørt ved premieren.

Se traileren til højre ->

Play button

BREDT KANALMIKS I BRUG

For at sikre at kampagnen kom bredt ud, anvendte vi mange forskellige touchpoints til at ramme vores publikum.
Fra outdoor til busreklamer og radio var bare nogle af de virkemidler vi anvendte.

Tag fat i Stig hvis du vil høre mere om kampagneudvikling

hamburger
close
phone