Design dine emballager med omtanke
Vi har efterhånden lavet mange emballager for forskellige firmaer. Fælles for dem alle er, at vi arbejder ud fra en filosofi om, at emballagen skal være let at afkode, men også gerne må overraske kunden en smule. Gerne være li
Hvordan skaber man en oplevelse med emballager?
Oplevelser kan skabes på mange forskellige måder, men det vigtigste er at tænke emballagen som mere end blot “et hylster til produktet”. Når en forbruger kommer hjem og skal åbne det nye produkt skal den første oplevelse starte. Det skal være en fest at starte den nye rejse, for så er du allerede foran på point. Som eksempel kan man tage emballagerne til cozze. Fra starten vidste vi at vi gerne ville have de skulle larme i butikken. Kræve opmærksomhed fra forbrugeren. derfor valgte vi et farveunivers med “knald på” hvor man skulle blive draget af den oplevelse der ville vente hjemme når man unboxer pizzaovnen og skal forkæle venner og familie. Og det har været en kæmpe succes. Kunderne tilvælger cozze fordi de synes det er et fedt brand.
Det sjove ved opgaven for cozze har været, at de nu sælger til +45 lande og alle steder er oplevelsen den sammt. De ELSKER emballagerne og hele brand universet.
Vil du dykke ned i cozze, så læs vores case om dem her.
Hvad hvis produktet ikke er en oplevelse i sig selv?
Så skal man lave emballagen appellerende. Som dette andet eksempel for Pressalit.
De kom til os med en opgave der først og fremmest handlede om en grøn profil, men også om at genopfinde deres emballager til toiletsæder, bad tilbehør m.v. en mega fed opgave som vi elskede at løse.
Vi valgte at sætte fokus på enkelthed samt et stramt design, der ville præsentere sig flot i byggemarkederne. Resultatet er vi super stolte af.
Lad os hjælpe dig med at skabe opmærksomhedskrævende emballager, så du “popper” i butikkerne.